برش لیزر چرخدنده استیل 15 میلیمتر

برش لیزر چرخدنده استیل 15 میلیمتر

ساخت چرخدنده یا چرخ های زنجیر در صنعت بسیار پرکاربرد است. ساخت این قطعات عموما با دستگاه های CNC و بسیار کند انجام می شود به همین دلیل معمولا هزینه ساخت چرخدنده ها بالا است. یکی از راه هایی که همواره می توان از آن برای ساخت قطعات مختلفی استفاده کرد برش لیزر است. چرخدنده ها نیز از این قاعده مستثنا نیستند. برش لیزر چرخدنده استیل یا آهن می تواند راهی بسیار سریع، دقیق و با هزینه معقول برای ساخت انواع چرخدنده های ساده باشد. تصویری که ملاحظه می کنید مربوط به برش لیزر چرخدنده استیل با ضخامت 15 میلیمتر است که با کیفیت و دقت بسیار بالا ساخته شده است.

معمولا، چرخ دنده ها از طریق قالب گیری خالص شکل گیری با پودر فلز یا پلاستیک یا با تکنیک های ماشینکاری سنتی تولید می شوند. با کمک پارسه لیزر، شما می توانید این مسیر دشوار و پرهزینه را بوسیله برش لیزر انجام دهید. برش لیزری یک روش بسیار دقیق است که می تواند دنده ها را از فایل های کامپیوتری تولید کند. چندین نرم افزار و تکنیک برای به دست آوردن فایل دو بعدی برش که حاوی مکانیزم دنده شما است، وجود دارد.

هنگام طراحی برش لیزری باید چند نکته را در نظرگرفت. اولین نکته این است که برش لیزر توانایی ایجاد زاویه یا پله ندارد و تنها اشکال دو بعدی را برش می زند. همچنین ضخامت برش دستگاه های برش لیزر محدود است. این نکته را در نظر داشته باشید. برای مثال برش لیزر استیل تا حداکثر 20 میلیمتر در مرکز برش و خم پارسه انجام می شود.

تصویر زیر مربوط به دستگاه برش لیزر در حین ساخت این چرخ دنده است.

برش لیزر چرخدنده استیل
برش لیزر چرخدنده استیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *