مزیت های برش لیزری فلزات

مزایای برش لیزر

عدم ایجاد تغییرات گرمایی: در برش لیزری فلزات با توجه به اشعه لیزر بسیار کاونی برای برش فلزات تغییر دمای قطعه قبل و بعد از برش بسیار ناچیز می باشد این امر باعث حفظ خواص مکانیکی و فیزیکی قطعه برش کاری شده می گردد.

لیزر سرعت بالا: با توجه به توان بالای سورس لیزر دستگاه‌های لیزر سرعت بالا برای برش لیزری قطعات بسیار مناسب می باشد.

سازگاری با Autocad :از آنجا که سیستم کنترل برش لیزر CNC می باشد به راحتی میتوان فایلهای برش لیزر طراحی شده توسط نرم افزار Autocad را بعنوان نقشه برش لیزری قطعات استفاده نمود.

برش نقوش پیچیده: در تکنولوژی برش لیزر فلزات امکان برش نقوش پیچیده بر روی فلزات به سادگی فراهم می باشد. به عبارت دیگر هر نفشه دو بعدی قابل اجرا می باشد.

عدم تماس فیزیکی: در برش لیزر فلزات فشار فیزیکی بر روی قطعه در حال برش وجود ندارد و در لبه های قطعه برش خورده توسط لیزر هیچگونه له شدگی وجود ندارد. این امر تکنولوژی برش لیزری فلزات را در ساخت قطعات حساس بسیار با اهمیت می گرداند.

دقت برش لیزر: دقت برش لیزری فلزات بسیار بالاتر از روشهای مشابه می باشد و بسته به ضخامت قطعه بین ۰.۰۲ تا ۰.۱ دقت قابل انتظار است.

نمونه سازی سریع: از تکنولوژی برش لیزری فلزات می توان به عنوان نمونه سازی قبل از تولید بر اساس طرح گسترده قطعات با فرمت اتوکد استفاده کرد.

عدم نیاز به قالب برش: با استفاده از تکنولوژی برش لیزری فلزات دیگر نیاز به هزینه های سنگین ساخت قالبهای برش نیست .

تکنولوژی برش لیزری فلزات در ساخت قطعات با تیراژهای نه چندان زیاد انتخابی هوشمندانه و البته اقتصادی است .

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *