برش لیزر استیل 4 میلیمتر با گاز نیتروژن و حکاکی خط خم

نمونه کاری که در حال حاضر به بررسی آن خواهیم پرداخت از جهات مختلفی قابل بررسی خواهد بود. این نمونه کار مربوط به برش لیزر استیل 4 میلیمتر با گاز نیتروژن و حکاکی خط خم آن است که در ادامه نکات مهم آن و همچنین توضیحات آن را خواهیم آورد. نکاتی که در این نمونه کار مهم است گاز مورد استفاده در برش لیزر استیل و همچنین حکاکی خط خم جهت خمکاری دقیق تر و راحت تر است.

هر کدام از این گزینه ها را در زیر با جزئیات بیشتری مورد بررسی قرار خواهیم داد.

برش لیزر استیل

برش لیزر استیل مزایایی دارد که به آنها اشاره خواهیم نمود. با استفاده از برش استیل دیگر شاهد لبه دار شدن قسمت های برش داده شده نخواهیم بود و این مهم ترین مزیت استفاده از برش استیل در برابر برش های مکانیکی گذشته است. همچنین برش لیزر استیل بخصوص برای ضخامت های بالا نسبت به برش های هواگاز یا واتر جت بسیار دقیق تر و تمیزتر است. مزیت دیگر برش لیزر استیل، هزینه و زمان آن نسبت به روش های ماشینکاری است.

مرکز خدمات برش لیزر پارسه، با در اختیار داشتن دستگاههای بسیار قدرتمند و کمیاب در صنعت ایران، خدمات برش لیزر استیل تا ضخامتهای باورنکردنی 20 میلیمتر را عرضه می کند.

از این پس به راحتی ساخت و تولید قطعات ضخامت بالا از جنس استیل یا آهن را به ما بسپارید تا در کمترین زمان ممکن وبا هزینه های بسیار مقرون به صرفه نسبت به ماشینکاری سنتی، قطعات شما را تولید کنیم.

برش لیزر استیل با گاز نیتروژن

برش لیزری عموما بوسیله گاز CO2 انجام میشود. ولی برای برش فلزاتی نظیر استیل یا برنز، برش لیزر استیل با گاز نیتروژن انجام می شود. دلیل اصلی آن هم کیفیت برش و لبه های بریده شده است. در روش استفاده از گاز نیتروژن لبه های بریده شده سیاه نمیشوند.

برای ورقهای استیل با ضخامت بیشتر از 2 میل اکیدا توصیه می شود که از گاز نیتروژن استفاده شود. دلیل آن هم رنگ ورق استیل است که در صورت برش با گاز CO2 لبه ها سیاه شده و استیل زیبایی خود را از دست می دهد.

حکاکی خط خم

حکاکی خط خم یکی از روش هایی است که جهت بالاتر بردن دقت خمکاری استفاده می شود. برای اینکار، محل خم روی ورق با خط نازکی علامت گذاری (حک) می شود. با اینکار اولا کاربر خمکاری جهت خم را به درستی تشخیص دهد و از اشتباه جلوگیری کند. ثانیا محل خم را زیر سنبه تنظیم نماید تا دقت بالاتری برای خمکاری داشته باشد.

تصاویر نمونه کار برش لیزر استیل 4 میلیمتر با گاز نیتروژن و حکاکی خط خم

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *